Miód – sprzedaż bezpośrednia

Złoty, lejący się miód smakuje najlepiej. Jest idealny do kanapek, mięsa, ciast – nie wyobrażamy sobie bez niego świątecznych pierniczków. Miód sprzedawany w marketach to miód sztuczny, wyprodukowany z cukru.

Nie ma z miodem prawdziwym nic wspólnego, z wyjątkiem koloru oraz konsystencji. To wszystko. Jest dużo tańszy, to fakt.

Jednak na tym jego zalety się kończą. Miód prawdziwy sprzedawany jest w sklepach, marketach, a także bezpośrednio u pszczelarzy – i ta forma zakupu jest najlepsza. Mamy pewność, że produkt nie jest oszukany, widzimy skąd pochodzi.

Sprzedaż bezpośrednia miodu nie jest jednak prosta. Nie może tego robić każdy, kto ma pszczoły… Jakie wymogi należy spełnić, aby móc sprzedawać miód? Bardzo ważne są warunki sanitarne, czyli pomieszczenie, gdzie odwirowywany jest miód i narzędzia, jakich się tutaj używa. Wszystko musi być oznaczone atestem do kontaktu z żywnością.

Stały dostęp ciepłej wody – jeden z warunków koniecznych. Drzwi oraz okna muszą być na tyle szczelne, aby do wewnątrz nie wtargnęły insekty i gryzonie. Zasady te dotyczą każdego, kto chce sprzedawać miód – bez względu na to czy ma 3 czy 1000 uli.